3 Aralık 2015 Perşembe

5.
VİTO






6.
A180

Test – Yeni (2013) Mercedes-Benz A180 Blueefficiency 7G-DCT

TASARIM VE İÇ MEKAN

Bu yıl içinde tanıtılan üçüncü nesil A Serisi tasarımıyla belki de kompakt premiumlar arasında en fazla dikkat çekeni. Otomobilin farlarının üstünden başlayarak ön kapı kolunun altından geriye doğru alçalarak akan çizgi ile ön çamurluğun etrafında dodik olarak başlayan ve lastik çevresini yarım tur döndükten sonra geriye doğru akan, daha sonra yükselişe geçen gövde çizgileri tasarıma heyecan ve dinamizm katıyor. Otomobilin yandan görünümünde MPV harici binek Mercedes’ler için alışıldık olmayan noktası, ön kapı-ön tekerlek arasındaki mesafenin az olması. Bilindiği gibi Mercedes’lerde ön tekerlek, ön tampona daha yakın konumlandırılır. Bu farkın nedeni ise A Sınıfı’nın önden çekişli olması nedeniyle motor yerleşimin daha farklı olması ve bunun getirdiği yapısal zorunluluklar.









Otomobilin sürücü koltuğuna geçildiğinde iç mekânın da dış tasarım kadar şık ve dikkat çekici olduğu görülüyor. Yeni nesil B Sınıfı’ndaki gibi yuvarlak havalandırma ızgaraları ve orta konsolun üstünde asılı gibi duran ekran, bu otomobilde de mevcut. 3 kollu direksiyon simidi ve başlık içleri aydınlatmalı sportif koltuklar bu otomobilin genç yönünü gösteren detaylar. İç mekânda kumandalar anlaşılır ve ergonomi başarılı. Havalandırma performansı başarılı olsa da soğuk günlerde iç mekanı ısıtmak için havalandırmanın sıcaklık ayarı en üst konuma getirildiğinde çeşitli çıtırtılar duyuluyor. Havalandırma ızgaralarından gelen bu çıtırtıların nedeni sıcaklık farkından olan fiziksel bir durum olsa da, sıradan markalarda bile sıcak-soğuk farkından dolayı havalandırma kanallarında oluşabilen bu çıtırtıların daha az olduğunu söylememiz gerek.




MOTOR ÖZELLİKLERİ


Test aracımız olan yeni (2013) A 180, model gamının en güçsüz benzinli motoruna sahip. 1.6 lt’lik turbo beslemeli bu motor, 5000 d/d’de 122 HP güç ve 1250-4000 d/d aralığında 200 Nm tork üretiyor. Bu güç 7 ileri oranlı çift kavramalı 7G-DCT şanzımanla ön tekerleklere aktarılıyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 9.1 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızıysa 202 km/s. Bunlar kağıt üzerindeki değerler ve A180 gerçek hayattaki hızlanma testimizde, fabrika verilerinden biraz daha iyisini sunarak, kendi ailesinin en güçsüz motoruna sahip olmasına rağmen şaşırtıcı bir ataklık ve çok iyi gaz tepkileri sundu. 7 ileri çift kavramalı şanzıman da vitesleri hızlı ve sarsıntısızca değiştirerek kullanım zevkine katkıda bulunuyor. Sarsıntısız çalışan stop-start sistemine sahip otomobille 400 km’yi bulan test sürecinde elde ettiğimiz tüketimse 7.7 lt/100 km oldu.



VİRAJ KONTROLLERİ

Eğer daha önce Mercedes kullanmış biriyseniz yeni A Sınıfı’nın süspansiyon sistemi size konforsuz ve sert gelecektir. Ufak yol bozuklukları bile iç mekanda bir Mercedes’ten beklendiğinden daha fazla hissediliyor. Bu arada araçta 225/45 R17 ebadında lastiklerin takılı olduğunu da belirtelim. Süspansiyon sistemi ile ilgili işin güzel kısmı ise yol tutuş yeteneğinin üst seviyede olması. Hızlı virajları bile tedirginlik duymadan dönmek mümkün.




TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Motor:                                           1595 cc, 4silindirli, turbo
Şanzıman:                                    7 ileri çift kavramalı
Maksimum güç:                          122 HP @ 5000 d/d
Maksimum tork:                          200 Nm @ 1250-4000 d/d
Maksimum hız:                            202 km/s
0-100 km/s:                                  9.1 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.):        4292 / 1780 / 1433 mm
Bagaj hacmi:                                   341-1157 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.):       7.3 / 4.8 / 5.7 lt /100 km
Fiyat:                                                 79.192 TL
+          Tasarım, motor-şanzıman, fren
–           Görüş açıları, süspansiyon konforu
CO2: 133 g/km


7.
E180




MODELİN ÖZELLİKLERİ

Mercedes, otomobil dünyasını kalite ve konfor ikilisi ile en iyi şekilde buluşturan ender firmalardan birisidir. Özellikle ürettiği E-Serisi araçları ile lüks sınıf otomobil sahibi olmak isteyenlerin daima dış sesi olmuştur.Tarihçesi her ne kadar 1950’li yıllara uzansa da aracın asıl ama doğrultusunda üretimi 1996 yılındaki o efsane kasa ile başladı. E serisi, mercedes için lüks, geniş ve dayanıklı otomobil kavramını buluşturan sınıf oldu. Bu yıldan itibaren üretilen mercedes’e serisi araçlar, sahibine hem prestij hem konfor hemde performansı sunuyordu. Fakat gelişen otomobil sektörü ve değişen stratejiler doğrultusunda mercedes firması da kendi politikasını ortaya koyması gerekiyordu.
Bu doğrultuda mercedes araçları son yıllarda daha alınabilir seviyeye çekilmeye başlandı. Bu karar son olarak e serisini bile etkiledi. Özellikle ülkemiz şartlarında az vergi, düşük yakıt tüketimi ve düşük emisyon değerleri önemli olgulardır. 


MOTOR ÖZELLİKLERİ

Kaputu altında 1.6 litrelik turbo beslemeli benzinli motor olan e180 modeli, 156 beygir güç ve 250 nm tork çekiş sunuyor. Aslında bu kompakt otomobiller için güçlü görünse de 1645 kg boş ağırlığa sahip olan mercedes e180 için pekte yeterli olmuyor. Zira araç bu söylediklerimizi performans değerleriyle de ortaya koyuyor. 0-100 km/s hızlanması 9.6 saniye olan e180’in maksimum olarak 220 km/s hıza ulaşıyor. Bu değerleri e serisi sınıfındaki araçlarla kıyasladığınızda az öncede belirttiğim üzere araç haliyle zayıf kalıyor. Fakat 1.6 litrelik motor hacmine sahip bir otomobil üzerinden değerlendirecek olursanız, hiçte fena sayılmaz.
Teknik olarak pek beklentisi olmayanların tercihi olacağını düşündüğüm mercedes e180, teknolojik ve konfor özellikleri ile sizi kendisine hayran bırakacak otomobil. 7 ileri otomatik şanzımana sahip olan e180 modelinin sunduğu sarsıntısız vites geçişi, fren gücünü geri kazanım özelliği ve düşük yakıt tüketim değerleri ile size konforlu yolculuk imkanı sunarken kesenizi de düşünüyor. Ayrıca mercedes e180’i boş haliyle değil dolu şekilde binmek istediğinizde aracın fiyatı kadar donanım seçeneğini de mercedes firması sizlere sunuyor. Bu özellikler arasında güvenlik, multimedya, konfor ve yol dinamikleri adına her türlü özelliği satın alabiliyorsunuz. Tabi bunların hepsini bir araya toplamanız size pahalıya mal olacaktır. Fakat +20 bin ila 25 bin TL fazla verip mercedes konforunun hakkını verecek e180 binebilirsiniz.
Kısacası, düşük yakıt tüketimi ve az vergi politikasının ürünü olan mercedes e180, prestij arayan otomobil kullanıcılarının tercih listesine girecek olan bir otomobil. Malumunuz iş dünyasında görünüm her zaman önemlidir ve mercedes e180 modeli de bunu uygun fiyatla elde etmenin en mantıklı yollarından birisi olarak duruyor.. Uygun fiyat diyorum, çünkü bu araç diğer yeni mercedes e serisi modelleri kadar pahalı değil. 142.600 TL’den başlayan fiyat etiketine sahip olan mercedes e180 için bu bedeli ödediğinizde satın alacağınız en önemli iki özelliği prestij ve konfor olacaktır. Bunun dışında düşük vergi dilimine giren lüks otomobil sahibi olarak, senelik 827 TL taşıtlar vergisi ödersiniz. Ayrıca 2015 yılında uygulamaya girecek olan emisyon değerleri standardına uygun araç sahibi olursunuz.


TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor: 1.6 litre benzinli 156 bg ve 250 nm tork
Performans: 0-100 km/s: 9.6 saniye – Maksimum hız: 220 km/s
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 7,8-8.3 lt / 5.1-5.5 lt / 6.1-6.6 lt / 143-153 g/km
Boyut: Uzunluk / Yükseklik / Genişlik: 4879 mm / 1474 mm / 1854 mm
Bagaj Hacmi: 565 lt
Boş Ağırlık: 1645 kg



KAYNAKLAR:WWW.BİLGİUSTAM.COM,WWW.OTOMOBİL.COM.TR





































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder